sâmbătă, 30 octombrie 2010

M-a tras corentu'

Sunt sigura ca toti ati fost terorizati macar o data in viata de cineva care urla :
"Inchide fereastra aia, nu vezi ce curent e?"

Pe mine m-a siderat dintotdeauna fobia asta de aer. Si m-a descumpanit de-a dreptul dupa ce am studiat 6 ani medicina. 6 ani in care am auzit aceeasi replica de la colegi medicinisti.

M-a invatat tatal meu cand eram mica sa vad logica in orice. Prof' de mate', o sa ziceti, normal... Si totusi, nu asta ne deosebeste de parameci? Ca gasim logica in lucruri?

Si-acu' vin si eu si intreb ca lamaia-n martini...si totusi...de unde pana unde? De unde pana unde diferenta de presiune si temperatura (infima) poate fi responsabila de boli pe care medicina le-a dibuit ca fiind cauzate de vietati relativ complexe?

Dragi propovaduitori ai curentului "m-a tras curentu'", va credeti Dumnezei? Va credeti capabili sa sintetizati creaturi vii? Sau credeti ca "curentul" este suflarea divina care da viata bacteriilor si virusurilor "la fata locului"?

Pe mine nu m-a tras niciodata curentu'. M-a impins de cateva ori, e just, dar era curent electric, si asta are o explicatie logica.

Merg cu geamurile deschise la masina si iarna si vara, plec cu parul ud de acasa si iarna si vara, si merg cu geamul deschis ca se usuca mai repede. Si chiar daca mi s-a intamplat sa ajung cu parul inghetat (la propriu) la destinatie, nu am racit niciodata (pana in toamna asta cand am facut o laringita nasoala, dar CULMEA!, chiar nu am stat in "corent" cand am facut-o).

Si revin: stiati ca aerul conditionat nu baga aer dinafara, ci recicleaza aerul dinauntrul incaperii? Pai de aia va imbolnaviti, ca stati ca berbecii intr-o incapere neaerisita! Deschide unu' geamu' cand atmosfera devine irespirabila si colcaind de germeni, vine putin aer, urla o "sensibila" ca o trage curentu', ala saracu' se conformeaza si inchide fereastra, apoi toata lumea se imbolnaveste de legionella de la aerul conditionat si ghici de ce?

"E numa vina ta, ba, cu aeru' tau curat. Uite, ne-a tras corentu' pe toti!"

5 comentarii:

  1. Hihi, canadienii cu care am lucrat la Cernavoda ceau ca romanii au inventat "curentu'".

    RăspundețiȘtergere
  2. Tasha, uite ca ma fac si eu carcotashe ca sa protestez in numele victimelor rinitei vasomotorii.
    dintre care totusi nu mai fac parte:
    de vreo 10 ani, pot ca si tine sa ies in mijlocul iernii pe afara cu parul inca ud si sa nu patesc nimic

    dar in primii 30 ani ma tragea corentu ceva de groaza si asta a fost diagnosticul : rinita vasomotorie,
    asta explica de ce in mijlocul verii, pe plaja incinsa la 40 de grade, la prima adiere racoroasa dinspre larg eram in carpe
    "Cauza rinitei vasomotorie este considerata a fi reglarea deficitara a fluxului sangvin la nivelul nasului, ce poate fi indusa de variatiile de temperatura... "

    RăspundețiȘtergere
  3. :) O fi. Nu zic nu. Dar asta se manifesta printr-o secretie nazala un pic mai abundenta si atat.

    RăspundețiȘtergere
  4. Boon, foarte bun blogul! :) Pentru mine un articol izbavitor a fost acesta:
    Where draughts are truly dangerous
    http://www.telegraph.co.uk/expat/4197177/Where-draughts-are-truly-dangerous.html

    Abia atunci mi-am dat seama de ce io nu simtz corentu'! :))

    RăspundețiȘtergere
  5. mai adaug un factor/experienta. Mama are sinuzita. Nu a reusit sa o trateze. La primul corent, se activeaza.
    Eu am avut o masea de minte nenorocita. Pana am scapat de ea, ma tragea curentul (si orice guma mestecata mai serios). Dupa ce am scos-o, nu am mai avut nimic. Cica de curent numai romanii sufera, alte scoli medicale nu au descoperit boala asta. Ptiu, Nobel stie?

    RăspundețiȘtergere